MEAN

ABOUT

CONCEPT

MEAN emerged in Tokyo in 2005.

As the word 'mean' is defined as 'to signify', we create our clothes with particular manifestation.
On March 21, 2015, MEAN has launched the flagship store in Germany, renewing the brand from the spring/summer collection to establish refined identity.

Our new look is more simplified to be lightweight and to increase practicality and productivity.
Offering well-made and comfortable clothes made passible with high quality materials and three dimensional cutting, we would love to empower people not only from the outside but from the inside.


2005年、MEAN(ミーン)を東京にて発表。
MEAN「意味する」= 意味にこだわった服作りをしていく をコンセプトに立ち上がったファッションブランド。

2015年3月21日にドイツに直営店をオープンさせ、春夏物からブランドを一新して新しい世界観を表現。
一新したブランドは無駄な物は削ぎ落とし、軽量化や機能性と生産効率をあげる事を考えらている。
そして高品質な素材と縫製技術や立体で考えられた着やすいカッティングを提案し、
素材やシルエットの美しさによって、外面だけでない、内面の豊かさをも引き出すことを目的としている。

Designer SHUNSUKE NIWA

Niwa designs his clothes inspired by his own everyday life while
suggesting clothes are not just commodities.
His signature is to integrate clothes into people's lifestyle.


自身の生活で自然と沸き上がるイメージとデザイン提案は、物としての洋服だけではなく、
ライフスタイルの一部としてのデザインを得意とする。

MEAN FLAGSHIP STORE (GERMANY)

Stresemannstraße 28
40210 Düsseldorf
T 0162 / 4044181
shop@mean.co.jp

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MEAN JAPAN STORE

1-4-21 Nakameguro
Meguro-ku Tokyo Japan
T 03 6451 2753
shop@mean.co.jp

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